Campagne Digitale Week schiet uit startblokken
Tijdens de Digitale Week van 21 tot en met 27 april 2012 kan iedereen in heel Vlaanderen, dankzij gratis en bijna gratis activiteiten, weer proeven van allerhande digitale media: zelf een mail versturen, veilig facebooken, een film bekijken via digitale televisie of simpelweg een smsje versturen. Doel van deze interactieve week, met een duizendtal acties en activiteiten, is zoveel mogelijk mensen te betrekken in de digitale maatschappij.
Op vrijdag 6 april is de campagne voor de Digitale Week van start gegaan met de lancering van het promotiefilmpje, waarin Jacky Lafon een gastrol heeft, op het Digitale Week-YouTubekanaal
Op paasmaandag werd ook het startschot gegeven voor het 'Centrumstedenspel'. Hierin nemen Genk, Leuven, Roeselare en Sint-Niklaas het tegen elkaar op om de ‘Meest Digitale Stad van Vlaanderen’ te worden! Hiervoor sporen ze hun burgers aan deel te nemen aan een online spel. Zowel de deelnemende burgers als de steden kunnen hierbij mooie prijzen winnen.
De aanloop naar de start van de Digitale Week is hiermee ingezet. Op het programma staan nog o.a. het openingsfeest bij Jeugdwerknet (winnaar van de e-Award 2012), de Grootste Helpdesk van Vlaanderen op Radio 2 en een studiedag in het Federaal Parlement.