Online administratie

Hedendaags gebeurt bijna alle administratie online: inloggen met Itsme, je belastingaangifte invullen via My Minfin, of je medisch dossier bekijken op My Nexuzhealth. Het is handig als je daarmee kunt omgaan, maar indien dat niet het geval is, dan vormt dat een groot struikelblok.

 

Wat?

Tijdens de workshop over online administratie gaan we dieper in op de toegankelijkheid en het gebruik van online overheidsdiensten. Deelnemers gaan op verkenning naar de verschillende overheidsdiensten en maken kennis met het begrip online administratie, alsook de voor- en nadelen ervan. Nadien leren deelnemers op interactieve wijze hoe ze online overheidsdiensten kunnen gebruiken voor hun persoonlijke en zakelijke administratieve behoeften. 

 

Voor wie?

Deze workshop is ideaal voor volwassenen die hun online administratieve vaardigheden willen verbeteren en willen leren hoe ze overheidswebsites effectief kunnen gebruiken. Na de workshop zullen deelnemers zelfverzekerder zijn in het beheren van hun administratieve taken en vinden ze de weg naar hulp indien dat nodig is. Kortom, de workshop biedt praktische kennis en vaardigheden om online administratie te vereenvoudigen en te optimaliseren. Neem gerust contact op voor meer informatie.

 

Praktische informatie

Duur: 2,5 uur per workshop incl. een korte pauze.

Deelnemers: max. 20 deelnemers.

Benodigdheden

  • Een rustige ruimte (opstelling in halve cirkel waartussen de vormingswerker kan rondlopen)
  • Stekkerdoos
  • Beamer
  • Een eigen smartphone of tablet van de deelnemers als ze die hebben
  • WiFi
  • De mogelijkheid om te projecteren

Prijs: € 420 en bijkomend € 0,37/km (verplaatsingskosten). 

Korting: - 10% korting bij een reeks van 3 (verschillende) geboekte sessies.

Meer info? Stuur een mail naar vorming [at] linc-vzw.be of bel naar 0493 40 09 07 (ma-vr, 9.00-17.00).

Bestelformulier Workshop